Media / Interview

 

 

 

Siegfried - Grand Théatre Genève - Februar 2019

 

"...auxquelles s’opposent, selon la loi du contraste, les envolées lyriques de l’Oiseau de la Forêt, que chante Mirella Hagen avec beaucoup de charme et de virtuosité."

www.forumopera.com

 

"Merveilleux Oiseau par contre de Mirella Hagen au timbre délicat et lumineux, à l’aigu facile et ambré."

www.olyrix.com

 

"The Woodbird was sung so eloquently by Mirella Hagen whose tender and calming voice was just the ticket for this role which she has sung on so many occasions to audience pleasure."

www.planethugill.com

 

 

Alcina / Morgana - Theater an der Wien

Dirigent: Stephan Gottfried; Inszenierung: Tatjana Gürbaca, September 2018 

 

... And the musical captivation did not end there. The quality of Morgana’s “Credete al mio dolore” – really a vocal/instrumental duo – was heartbreaking, not only because of Mirella Hagen’s effortless vocal lilt, but to the Baroque sound and impeccable phrasing of her orchestral counterpart. ... Mirella Hagen's arias as Morgana were absolutely brilliant – her "Tornami a vagheggiar" was a gift of effortless cascading coloratura ...

Chanda VanderHart, 18 September 2018 - bachtrack.com

 

"...but I will end with another huge compliment to the young soprano Mirella Hagen who interpreted Morgana, sister of Alcina. She has a beautiful voice, very audible, clear and pure in all its extent, almost angelic, as one rarely hears. A memorable performance!"

www.fantasticosdaopera.blogspot.com

 

 

Eine Nacht in Venedig / Ciboletta - Royal Opera House Muskat, Oman

(Gastspiel der Opéra National de Lyon; Koproduktion Oper Graz)

Dirigent: Daniele Rustioni; Inszenierung: Peter Langdal, November 2018

 

„Ciboletta was coquettish and cunning, beautiful and coy, sung delightfully by the critically acclaimed young German soprano, Mirella Hagen.“

--- Georgina Benison, ‘A Night in Venice’ is bizarre and hilarious, in: Oman Observer, 01.12.2018

http://www.omanobserver.om/a-night-in-venice-is-bizarre-and-hilarious/

 

 

Schumann: Das Paradies und die Peri / Sopran - Konzerthaus Freiburg

Mit u.a. Freiburger Bachchor und Bachorchester; Leitung: Hannes Reich, November 2018

 

„Mirella Hagen (mit kristallinem Sopran) und Bassbariton Hanno Müller-Brachmann (immer sonor, aber auch etwas manieriert) bereichern das Solistenensemble.“

--- Georg Rudiger, "Freud’, ewge Freude", in: Badische Zeitung, 12.11.2018

http://www.badische-zeitung.de/klassik-2/freud-ewge-freude--159576115.html

 

 

Le Nozze di Figaro / Barbarina (konzertant) - Schloss Esterházy Eisenstadt

Freiburger Barockorchester; Dirigent: René Jacobs, Juli 2018

 

„De negen solisten voerden de energieke lezing van Jacobs haarfijn uit. Ook in hun acteerwerk. Ze benutten werkelijk iedere beschikbare hoek en deur om op bruisende, dynamische wijze Mozarts karakters tot leven te wekken. De personages waren geloofwaardig, hun interacties waren fijner en spannender dan ik ooit gezien of gehoord heb. Ieder woord klopte, ieder gebaar paste. […] Ook de aria’s die veel makers liever weglaten, zoals Barbarina’s solo’s (prachtig vertolkt door Mirella Hagen), werden gespeeld.“

[Die neun Solisten führten die energische Deutung von Jacobs auf subtile Weise vor. Auch in ihrer schauspielerischen Arbeit. Sie nutzen wirklich jede verfügbare Ecke und Tür, um Mozarts Charaktere lebendig und dynamisch zum Leben zu erwecken. Die Charaktere waren glaubwürdig, ihre Interaktionen waren feiner und spannender als ich sie jemals gesehen oder gehört habe. Jedes Wort stimmte, jede Geste stimmte. […] Auch die Arien, die Viele lieber weglassen, wie Barbarinas Soli (wunderschön interpretiert von Mirella Hagen), wurden gespielt."

--- Jordi Kooiman, Schloss Esterházy vervult droom van Haydn, in: Place de l’Opera / operamagazine.nl, 15.07.2018

https://www.operamagazine.nl/featured/44875/schloss-esterhazy-vervult-droom-van-haydn/

 

 

 

Mirella Hagen als Waldvogel (Siegfried)

 

Bayreuther Festspiele

 

Video Podcast 2013

 

 

Druckversion Druckversion | Sitemap
© Mirella Hagen